Invitasjon til fagdag/workshop for suggestopedilærere

Vi har den store glede å invitere til en inspirerende og lærerik fagdag lørdag 23. mars 2018 og workshop søndag 24.3

Som tidligere blir det lagt vekt på at fag/kursdagen skal være mest mulig «matnyttig» i vår lærerhverdag. Det vil også i år bli workshop dagen etter. Se mer om den lengre ned.

Sted: Kongshavn vg. skole, Kongsveien 30, 0193 Oslo. Trikk 18 eller 19 fra Jernbanetorget til Ekebergparken. Turen tar ca 8 minutter.

Tidspunkt: 23. mars 2018 fra klokka 10.00 – ca. 17-18.00 (inkludert årsmøtet)

24. mars fra klokka 10.00 – ca

Kursavgift: 750,- kroner for medlemmer/ 900 kr,- for ikke-medlemmer. Lunsj og kaffe/te er inkludert i prisen. Kontonummer 0539.73.90170

Påmeldingsfrist: 25. februar – sendes pr mail til suggestopediforeningen@hotmail.com eller evahanne@online.no.

Betalingsfrist: 1. mars

Det er mulighet for å melde seg på i ettertid hvis det er ledige plasser.

Faglig innhold: Det blir en foreleser på årets fagdag:

Karense Foslien: Norsklærer Karense har mange grammatikkvideorer på YouTube, og er en stor og kjent ressurs. Det ikke alle vet er at hun også er suggestopedilærer. Hun holder kurs i suggestopedi i Norge, og hun holder også kurs for lærere som ikke er suggestopedilærere. Vi har fått svært gode tilbakemeldinger fra medlemmer som har deltatt på kurs hos henne og det har vært ønske om å få henne til oss på fagdagen. Og det har vi klart! Det vi foreløpig har snakket om er at hun viser opplegg for elever som er kommet til nivå B1-B2 og med fokus på skriftlig. Hun vil også vise sanger hun benytter.

Nytt suggestopedisk læreverk: Det lages i disse tider et nytt suggestopedis læreverk, og forfatteren av dette skal presentere dette på fagdagen. Jeg har fått se «en smakebit» av dette, og det blir et fint tilskudd.

Workshop søndag: Faglig innhold 24.mars: Denne dagen er det vår egen kompetanse og erfaring som står i fokus. Dette er dagen for å inspirere hverandre og å motivere nye suggestopedilærere! Ta med dine beste aktiviteter, plakater, sanger, materiell, undervisningstips og ideer, og bidra til utvikling av suggestopedien.

Vi håper du har anledning til å delta denne dagen/eventuelt helgen både for å få et faglig utbytte til din daglige lærerhverdag, og å treffe andre suggestopedilærere og utveksle erfaringer.

Du kan også delta på workshopen uten å delta på fagdagen. Det koster ikke noe.

Med vennlig hilsen Eva Hanne Hansen Leder i styret

You Might Also Like: